vrijdag 25 juli 2008

MUIZENPLAAG TEISTERT SOCIAAL WOONBLOK


Muizenplaag teistert sociaal woonblok

Het appartement naast Mariette Meesters (72) staat al meer dan een halfjaar leeg. En sindsdien heeft ze veel last van muizen. “Ze trippelen vooral rond op het balkon”, vertelt Mariette. “Ik durf mijn appartement geen week te verlaten. Straks zit mijn huis vol als ik terugkom.”

Alle bewoners op de twaalfde (!) verdieping van het appartementsblok in de Willem Lepelstraat zien veel muizen. “Dat is gewoon niet prettig hé”, vertelt Mariette. “Ik heb wel een klevende substantie op het balkon liggen waar de beestjes naartoe worden gelokt, maar soms leven ze nog als ze vast komen te zitten. Dan moet ik ze zelf doodslaan.”

Het balkon van het leegstaande appartement trekt duiven aan, en die nemen weer brood mee naar boven. “Ik denk dat de muizen daarop af komen. Ik heb al vaak gebeld naar Woonhaven Antwerpen, maar veel doen die niet. Ze zijn alleen eens een emmer water over het balkon komen gooien.”

Muizengif
Bij Woonhaven, het vroegere Huisvesting, weten ze van de duiven op het balkon. “Dat gebeurt wel eens, maar we zijn het balkon speciaal komen schoonmaken”, vertelt Eddy Michilsens. “Van die muizen waren we niet op de hoogte. Het is goed als bewoners ons dat melden. We hebben muizengif dat we kunnen uitdelen aan de huurders.”

Volgens Eddy Michilsens staat het apartement leeg omdat er nog geen nieuwe huurder is gevonden. “Die procedure loopt, maar de vorige huurder was overleden dus dat neemt altijd wat meer tijd in beslag dan normaal.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten