donderdag 10 december 2009

DUURSTE DUIF TER WERELD RESIDEERT IN TEMSE


Duurste duif ter wereld resideert in Temse

Marc De Cock, bedrijfsleider van Cock’s Vleeswaren in Sint- Niklaas, telde vorig weekend 132.000 euro neer voor de duif Eagle Eye, die daarmee de duurste duif ter wereld is.

“Veel mensen zullen zich daar vragen bij stellen, maar dit is een buitengewoon goede investering”, legt de wereldwijd vermaarde duivenliefhebber uit Temse uit. “Het is beter dan aandelen kopen. Eagle Eye is nog maar twee jaar oud en een prijsduif draait zeker tien jaar mee. Voor oude duiven worden nog bedragen geboden tot 80.000 euro.”

De Cock had zelfs al snel winst kunnen maken, want hij kreeg na zijn aankoop een bod uit China van 150.000 euro. “Ik heb even getwijfeld, maar Eagle Eye rendeert 0 beter op langere termijn”, vertelt De Cock. “Eagle Eye kan in een jaar namelijk met gemak voor 50 nakomelingen zorgen, die per stuk voor duizenden euro kunnen worden verkocht”, weet De Cock.

Hij begint dan ook meteen aan een kweekprogramma voor zijn nieuwe aanwinst. “De kunst is nu een supervrouwtje voor Eagle Eye te vinden. Ik heb er al een paar in mijn achterhoofd, maar de perfecte koppeling maken is niet eenvoudig.”

Eagle Eye krijgt nu de ver van onaangename taak om een aantal vrouwtjes ‘uit te proberen’ en te zorgen voor een nageslacht. Hij zou al rond 5 januari kuikens kunnen hebben, die eind januari op eigen poten kunnen staan. Eagle Eye werd gekweekt door een Belg en is ongetwijfeld de beste duif van België, topland van de duivensport.

Op de 35 gevlogen wedstrijden viel hij 33 maal in de prijzen. “Maar nu hoeft Eagle Eye geen lange prijsvluchten meer te maken. Hij wordt zorgvuldig bewaakt op een geheime locatie”, aldus De Cock. “Ik beveilig mijn beste duiven met infraroodbewaking en camera’s. Ik pak de duivensport heel professioneel aan. Dat is de enige manier om ver te geraken.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten