dinsdag 30 maart 2010

DIEVEN STELEN VIJFTIEN JONGE DUIVEN UIT TIL

ANZEGEM - Bij duiventeler en -speler Luc Delaere werden vijftienjonge duiven gestolen. De buit loopt op tot 5.000euro.

Anzegem Luc Delaere stelde zaterdagochtend vast dat onbekenden hadden ingebroken in zijn til en vijftien jonge duiven hadden gestolen. De geschatte waarde van de vogels bedraagt in totaal zo'n 5.000euro.

‘Het is de eerste keer dat mij dit overkomt', zegt Delaere. ‘En hopelijk ook de laatste keer. De gestolen duiven waren geringd. Daardoor kun je ze identificeren, al betwijfel ik of ik mijn dieren ooit weerzie.'

Wanneer de diefstal precies plaatsvond, kan Luc Delaere niet zeggen. Maar hij stelde wel vast dat zijn duiven zaterdagmorgen rond 7uur niet meer in de til zaten.

Wat kan de dief met die jonge duiven aanvangen? ‘Ermee kweken', zegt Luc. ‘Als ze de ringen afdoen, dan is alles mogelijk.'

De grote waarde van de duiven is niet de grootste zorg van de kweker. Of de beesten nu 10euro waard zijn of 5.000euro: dat doet er allemaal niet toe. Feit is dat hier een dief aan het werk is geweest en dat hij in mijn duiventil zat. Dat vind ik een echt laffe daad. Ik kan het op geen enkele andere manier uitdrukken.'

Moet Delaere nu bepaalde wedstrijden afzeggen? ‘Neen, die komen niet in het gedrang. Ik zal aan alle wedstrijden kunnen meedoen met mijn andere dieren.'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten