zondag 25 oktober 2009

DRIE KEER UITMUNTEND VOOR SIERDUIVEN HANS VAN DIEPEN

Drie keer Uitmuntend voor sierduiven Hans van Diepen
BOVENKARSPEL - Drie keer uitmuntend. Het is in het 69-jarig bestaan van de EWKC en PV, de Eerste West-Friese Konijnenfokkers Club en Pluimvee Vereniging, volgens voorzitter Koos de Weerd niet eerder voorgekomen. Hans van Diepen uit Bovenkarspel kreeg het voor elkaar. Met zijn Pauwstaart sierduiven.

Zelf is Van Diepen er vrij nuchter over. Hij weet dat hij op plaatselijke tentoonstellingen, zoals die dit weekeinde bij Ranzijn in zijn woonplaats wordt gehouden, sneller het hoogst haalbare bereikt dan op bij voorbeeld een provinciale show. Al krijgt een van zijn duiven daar ook wel eens een U: vorig jaar was hij in Leeuwarden nog winnaar van 1200 duiven.

1 opmerking:

  1. ik wil u graag iets melden sinds een week of 2 heb ik een duif in mijn tuin.omgeving cambuur plein.
    de duif is gespikkeld en geringd.ik heb geen idee waar ik anders terecht kan en het beestje vangen lukt mij niet.
    het beestje zit hier de hele dag in de tuin.
    heeft u enig idee wie de eigenaar kan wezen van deze duif.
    mijn emailadres is gonda33@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen